יום חמישי, 13 במרץ 2014

זה הכל באשמתי- כמה מילים על רגשות אשם

עם כל הריון (לפעמים אפילו עם המחשבה על ההריון....)
נולד גם שק של רגשות אשמה שמתמלא לו וגדל עם הזמן.
רגשות האשמה האלה, לא רק שאינם מקדמים, הם אפילו מעכבים.

יש נטייה לשקוע בהם ולהשקיע בהם המון אנרגיה,
'לרדת' על עצמינו בגללם (אני לא ראויqה להיות אמא/ אבא!),
ולרחם על הילד (מסכן- יש לו אמא/ אבא כזו גרוע/ה!! בגללי הוא שמן/ לא טוב בחשבון/ אוכל אוכל מעובד/ לא ישן מספיק/ אין לו מספיק חברים/ רואה יותר מדי טלוויזיה/ כל דבר אחר).

כששוקעים ברגשות האשם, שוכחים את הדבר הכי חשוב-
לשנות את המצב.
וכך המצב נשאר ואפילו מחמיר.

האשמה- בשביל מה היא בכלל קיימת?
האשמה עשויה לעיתים קרובות לאותת לנו שמשהו פה לא מסתדר עם 'האני מאמין' שלנו.
שהיינו מעדיפים שהדבריים ייראו אחרת או ייעשו בצורה שונה.

לפעמים אפשר לעצור, 'לעשות חושבים' ולהחליט לפעול אחרת.
לפעמים אפשר להחליט שלא, כרגע זה המצב.
כשאני בוחרת, הדברים נראים אחרת. אני לא 'קורבן' וגם הילדים שלי לא.
אז לא הכל מושלם.
אז מה???

אז הילדים שלי אוכלים פעם בשבוע נקניקיות- בשאר השבוע הם אוכלים אוכל טרי וביתי.
אז הבן שלי לא טוב בחשבון, אבל הוא מוכשר בכדורסל והוא מקסים באופן כללי.
אז אני מכינה אוכל עם קמח לבן ודברי חלב, אבל אני משקיעה בילדים שלי את הנשמה.
אז הילדים שלי ירשו את מבנה הגוף (הלא רזה) שלי, אבל הם נשמות טובות, הם מחונכים, תלמידים טובים ובריאים!!!
אז כרגע אנחנו לא פנויים להוציא את הילדים לפעילות של שעה ביום, אבל הם הולכים לחוג פעמיים בשבוע, ובשבתות אנחנו משתדלים לצאת ובאופן כללי שינינו את התזונה בבית ליותר בריאה.

נכון שככה הדברים נראים חמורים פחות?

מה לעשות?
בכל פעם שתרגישו את תחושת האשמה מציצה לה ותופסת מקום,
עצרו רגע, ודמיינו שהיא יושבת על כסא לידכם.
(זה בסדר, אף אחד לא צריך לדעת על זה. ולא, אתם לא משוגעים).
ברכו אותה לשלום, בלי כעס.
שאלו אותה למה הגיעה? למה דווקא עכשיו?
מה היא רוצה להגיד לכם? מה היא רוצה לספר?
הקשיבו לנקודת המבט שלה.
אתם יכולים לשאול אותה שאלות, לבקש לפרט.
הקשיבו שוב וחישבו.
האם היא צודקת?
האם מה שהיא מבקשת אכן אפשרי ומתאים עבורכם כרגע?
אילו אפשרויות עומדות בפניכם כרגע?
שקלו את האפשרויות ובחרו את אלו המתאימות לכם ביותר. כרגע.
חזרו לאשמה ואמרו לה תודה על התזכורת.
שכרגע המצב הוא כזה, שבחרתם באפשרויות האלה והאחרות.
ושחררו אותה לשלום.

אם הדבר זורם בקלות, תחושת הקלה אמורה להגיע במהירות.
אם תחושת ההקלה לא מגיעה- פנו לקבל עזרה.
אם העזרה הנדרשת היא בתחום התזונה- אני מזמינה לפנות אליי :-)

על מה עושים אצלי בפגישות אתם מוזמנים לקרוא כאן.
ואם חשקה נפשכם ללמוד איך לטפל נכון בהשמנת ילדים, מזמינה להרשם כאן ולקבל את המדריך לטיפול בהשמנת ילדים אלייך למייל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה